Sidor

måndag 11 oktober 2010

Trolleri!


När jag läste Mårten Melins senaste bok Som trolleri, så visste jag inte vad storyn var. Ingen hade avslöjat för mig vad historien Egentligen handlade om. Bäst så, därför tänker jag inte heller här, när jag tipsar om den berätta vem Mikael Egenglien är.


Boken handlar om Mona, som är ensam med sin pappa på landet. Hela dagarna är pappa på jobbet, och Mona har inget annat att göra än att jogga, bada och läsa tråkiga gamla barnsagor.

Men så en dag sitter det en främmande pojke på brygan när Mona skall bada.

Han hälsar på Mona, och när han vänder sig mot henne så ler han ett supergulligt leende mot henne. Men pojken verkar blyg, och rädd för vatten. Mona har svårt att lära känna honom.

Varför är han så tyst, och mystisk? Men framförallt, varför kan Mona inte sluta tänka på honom.

Hon får inte killen ur huvudet. Det är som trolleri!


Jag kunde inte släppa den här boken, när jag började läsa den.

Mitt i så tar boken en konstig vändning, från kärlekshistoria till nagelbitande läskighet.


Rekomenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar