Sidor

söndag 18 september 2011

Boktips och berättelse från vinnarna i Låna Läs Skriv & Tävla 2011!

Här kommer två boktips och berättelse från Rebecca, 14 år, som fick ett specialpris för utmärkande berättelse.
En magikers styrka av Niklas Krog:
Det är alltid lika roligt att slingras in i en värld bortom vår egen. Trots det stora avståndet mellan karaktärernas och min vardag kände man igen sig på många ställen och jag undrade hela tiden vad som skulle hända och vem som skulle ge upp! Det kändes väldigt genomtänkt. Boken är en aning långtråkig i mitten och det var lätt att tröttna, men när jag läste på en liten bit till tog spänningen fart igen och jag var fast! Rekommendation till de som gillar fantasy!


Sofies värld av Jostein Gaarder:
Vem är du? Hur skapades världen? När jag började läsa den här boken ploppade en massa frågor fram och jag fick ta mig en rejäl tankeställare. Man fick läsa om olika människor och deras tankar om världen och dess alla frågor. Det jag gillade med boken var att den var lärorik samtidigt som man fick läsa om huvudkaraktären och den spännande historien om henne. Aningen lång kanske, men väldigt intressant.

De här båda böckerna är ungdomsböcker, och vi på biblioteket tror att de passar dig som är 12 år och uppåt. Reservera Sofies värld här, och En magikers styrka här.

Och här är Rebeccas spännande berättelse Bord nr. 22:
Tips! Om du tycker att texten är för liten, klicka på bilden så kan du föstora den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar