Sidor

söndag 18 september 2011

Boktips och berättelse från vinnaren i Låna Läs Skriv & Tävla 2011!

Sist men inte minst! Boktips och berättelse från årets förstapristagare Soleil, 12 år:

Boken heter I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell:
"Jag har rodnat åt vissa delar av boken. Jag har skrattat åt vissa saker i boken. Jag har grinat som en stucken gris, och jag har njutit. Det här är en lättläst bok och jag njöt av varje sida. Den här boken får man inte missa, den är sjukt bra och spännande, och jag älskar huvudpersonen, hur hon är och hur hon tänker."

Visst blir man sugen på att läsa!?!  Boken är en ungdomsbok och vi på biblioteket tror att den passar dig som är 12 år och uppåt. Du kan reservera boken här.

Här kan ni läsa Soleils sorgliga och gripande berättelse Ödet:
Tips! Om du tycker att texten är för liten, klicka på bilden så kan du föstora den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar