Sidor

måndag 26 juli 2010

Kung Steve!

Jag brukade gilla Bert-böckerna när jag var yngre, och jag kan säga att om jag varit kille så hade jag säkert läst ALLA. Men, man måste ju inte alltid tänka så ”Jag är tjej, alltså kan jag inte läsa den boken”, så jag läste alltså Bert Böckerna, och tyckte om dom, för att de är så roliga, helt enkelt.
När jag nu läser Kung Steves självlysande HipHop-bibel, så tänker jag genast på Bert-böckerna. Den här författaren är minst lika bra, om inte bättre. Skillnaden är att Kung Steve handlar om 2000-talets verklighet, De gamla Bert-böckerna känns väldigt 80-tal.
Steve är en tonårskille som bor i en förort till Stockholm, han älskar Hip hop. Han och en kompis har ett eget band, och Steve skriver rap-låtarna. Han älskar även Vera, skolans snyggaste tjej, men hans försök att närma sig henne går väldigt trevande, även fast man är en kaxig hip hoppare så blir man blyg för en så söt tjej. Han smider sina planer om hur han ska få henne, och även om hur han ska lyckas komma iväg på Hultsfredsfestivalen, utan att morsan märker det…
Rekomenderas för den som gillar hip hop, och all annan musik också för den delen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar