Sidor

fredag 22 april 2011

Påskträff

Vilken mysig påskträff det blev igår på skärtosdagen!
Idag är jag egentligen ledig, och ska snart åka till min syster och systerdotter och måla ägg och sånt påskigt.
Men jag tänkte lämna en liten blänkare om den senaste träffen, och tacka medlemmarna för de fina boktips ni skrev!
Här kommer två av dem, sen kommer det fler nästa vecka när vi har tröttnat på ägg och godis (kan man tröttna på godis?)

Tips!
Från Hafsa: Pål och co. Det handlar om Pål och Fritz, hans bästa kompis och Nadja som är Alex syster, hon kidnappas. Pål och Fritz och Nadja försöker hitta systern. Jag tyckte väldigt mycket om den. Den är väldigt bra. Hejs svejs!

En annan medlem: Arvet -döden i dina ögon 2. Arvet är andra delen i döden i dina ögon. Den handlar om Adam, Jems som som hon fick med Spider i första boken. Han kan också se folks dödssiffror i deras ögon. Men han och hans farmor tvingas flytta till London. Men när han ser att nästan allihopa han träffar har samma dödssiffor (datum) 010127. Vid nyår. Vad haänder då? Han är fast besluten att ta reda på vad som händer och han kanske tom kan rädda dem som dör då? Men så träffar han Sarah. Tjejen som hatar han så mycket av någon anledning, eller tja, är rädd för honom. Varför? Jag tycker boken är riktigt bra och den får 5 av 5 stjärnor!

Till nästa träff sak vi läsa Slumpens bok, av Åsa Lind!
Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar