Sidor

onsdag 8 december 2010

Boktips från medlemmar!

I torsdags hade vi träff med Bokslukarklubben, Frölundabibliotekets egna läseklubb för ungdomar i "slukaråldern".
Jag borde skrivit det här inlägget redan dagen efter, eller så, men jag blev förkyld :( och fick ligga i sängläge ett par dar, men nu är jag tebax :)

Viktigast av allt: Vi delade med oss av boktips till varandra, jag antecknade litet: En medlem tipsade om böckerna om Sebasian Darke, som han tycker är Väldigt spännande. Detta är en serie böcker som börjar med Slaget om Keladon. När man läser om den här serien verkar den intressant, det är en blandning mellan humor och äventyr.

En annan medlem tipsar om böckerna om Tracy Beaker, skrivna av Jaqueline Wilson, hon säger att dom är jättebra, bla för att man kan känna igen sig i böckerna. Då tipsar jag gärna om Tracy Beakers egen webbsida:
http://www.tracybeaker.com/

Ett tredje serie vi fick tips om var Brandon Mulls serie Fablehaven, som verkar vara en Fantasyserie? Du kan läsa mer om Fablehaven här:
http://brandonmull.com/site/

Vi sade också att vi ska träffas nästa gång den 13 januari, och till den gången ska man gärna ta med sig bra lästips, för då ska det ordnas en anslagstavla där Alla medlemmar kan sätta upp sin egna boktips, så att alla på biblioteket kan läsa och ta del av dessa.
Boken vi ska läsa till den gången är en klassiker, Momo eller kampen om tiden, av Michel Ende. Jag skriver mer om den boken snart.

Det var allt för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar