Sidor

torsdag 11 november 2010

Vampyrböcker blir Manga



Vampyrprinsen, av Darren Shan är en väldigt populär bokserie, både killar och tjejer i åldrarna 10- typ 17 år kommer och frågar efter dom här böckerna, så jag blev litet nyfiken på dem. Jag får säga att efter att ha läst första delen så kan jag säga att dom inte alls är dåliga, med tanke på att jag inte hade förväntat mig någonting. Klart spännande! Jag gillar speciellt det där med spindeln, eftersom jag gillar spindlar, ni som läst den vet, ni andra: I första boken om Darren Shan och Vampyprinsen så har en stor, giftig spindel en viktig roll att spela, I say no more.
Men nu har det kommit flera vampyrserier som blivit Mangaserier, också. Både Darren Shan och Twilight böckerna har blivit Mangaserier, ett tips för er som gillar Manga!
Har själv inte hunnit läsa dem som Manga, men har hört att de ska va bra. Någon annan som läst dessa mangaverioner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar