Sidor

onsdag 13 juli 2011

Det ska börjas i tid...


Tänk att det finns pekböcker om ALLT!
Jag hittade precis boken Minsta boken om Fjällvandring, i hyllan på biblan. En jättesöt bok i hård kartong, där man kan lyfta på flikar och se att det är bra att använda myggolja, om man lyfter på en flik som ser ut som en jordhög ser man hur fjällräven bor (han äter popcorn framför tvn såklart...)
Jag tycker det är roligt att det verkar som att det finns böcker för de allra minsta om ganska udda ämnen, det finns även tex: Lilla monsterboken, Nicke Nyfiken på rymdfärd och en massa mer.
men när man ser till vilka åldrar dessa böcker rekomenderas så står det ofta, från 1 år. Det är ju helt fel! Jag tycker man ska börja läsa med sitt barn redan när barnet är bara några få månader gammal. Nu väntar jag själv på mitt första barn, och när han/hon kommit till världen hoppas vi att vi kan läsa för bebisen när den är så liten. (Fjällvandringsboken kommer säkert läsas!)
Bebisar brukar tycka att bara det faktum att det kommer fram nya saker om man vänder sida är som magi! Och det ska ju vara något magiskt med böcker, även för de minsta.
Ni vet väl att vi har sagostunder o rim och ramsor för bebisar på Västra Frölunda biblioteket? Viktigt för bebisens språkutveckling!
Välkommen in så berättar vi mer!

Trevlig sommar på er alla önskar Johanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar